۸۲۶ صندوق اخذ رای برای تبریز پیش بینی شده است
۸۲۶ صندوق اخذ رای برای تبریز پیش بینی شده است

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-فرماندار تبریز با بیان اینکه ۸۲۶ صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این شهر پیش بینی شده است، گفت: ۱۲ هزار و ۸۰۱ نفر به عنوان مجری انتخابات در تبریز سازماندهی شده اند.

یونس فاتح روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات یازده اسفند در تبریز در ۲ حوزه اصلی مجلس شورای اسلامی و خبرگان و فرعی اقلیت های مذهبی برگزار می شود از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر ساعت کار هیات اجرایی خبر داد.

فاتح ادامه داد: داخل مجموعه اشکالاتی داریم اما به رغم همه این ها، مردم به علت اینکه با انقلاب میثاق دارند نه با دولت ها، همواره در صحنه بوده اند و خوب می دانند که دولت ها مستاجرند و در ۲۲ بهمن این حضور در صحنه را ثابت کردند.

وی با تاکید بر اینکه از هر نظر آماده برگزاری انتخابات سالم در تبریز هستیم، گفت: با تهدید های مختلفی مواجه بوده و هستیم و هیچ مانعی برای برگزاری انتخابات نداریم و آمادگی کامل وجود دارد، طوری که در روزهای گذشته نیز چند جاسوس موساد را در تبریز دستگیر کردیم.

فاتح به وضع موجود تبریز از نظر رفاهی به رغم برخورداری از موقعیت های مناسب اقتصادی اشاره کرد و گفت: اگر به دنبال همخوانی رفاه و آسایش مردم با امکانات و دارایی های موجود هستیم باید در انتخابات شرکت و افرادی را که اصلح این کار هستند روانه مجلس کنیم.

وی ادامه داد: کسی نمی تواند مردم سالاری دینی در ایران را زیر سئوال ببرد نزدیک ۴۰ دوره انتخابات برگزار شده و در واقع نظام اسلامی ایران، مردمی ترین نظام و حکومت است.

فرماندار تبریز گفت: قدرت ملی و منطقه ای، با انتخابات ارتباط مستقیم دارد و حضور مردم در این انتخابات، مشروعیت و مقبولیت نظام را در عرصه جهانی بالاتر می برد.

فاتح با اشاره به احراز هویت تمام الکترونیکی در این انتخابات گفت: فرق متمایز این دوره از انتخابات، رای دادن با چهار مدرک غیر از شناسنامه و مهر نخوردن شناسنامه عنوان کرد و صندوق های اخذ رای سه شنبه این هفته پلمب و برای ارسال به شعب، آماده می شوند.

وی در مورد زمان اعلام نتایج انتخابات در تبریز گفت: تلاش بر این است که روز فردای انتخابات نتایج اعلام شود و نتایج رسمی در صورت هم خوانی گزارش هیات های نظارت و اجرایی اعلام خواهد شد.

فاتح درباره واجدان شرایط رای دادن در تبریز گفت: از جمعیت یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۷ نفری تبریز یک میلیون ۳۵۸ هزار و ۷۵۰ نفر واجد رای دادن هستند و تعداد ۶۳ هزار و ۳۸۸ نفر نیز برای اولین بار به پای صندوق می روند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند ماه جاری برگزار می شود و مردم حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو برای انتخاب ۶ نماینده به پای صندوق های رای خواهند رفت.