ساخت نخستین آسانسور خودرو با برق شهری در تبریز
ساخت نخستین آسانسور خودرو با برق شهری در تبریز

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا- متخصصان یک شرکت فناور در تبریز ، ساخت نخستین آسانسور خودرو با قابلیت راه اندازی با برق ۲۲۰ ولت شهری را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، مدیرعامل شرکت مهندسی سایتال گفت: این سیستم با فناوری TRL که در یکی از مجتمع‌های تجاری و خدماتی در حال احداث تبریز راه اندازی می‌شود حتی با انرژی خورشیدی هم قابلیت بهره‌برداری دارد.

مهندس سیامک نیرومندی افزود: این سیستم ۱۰۰ درصد بومی بوده و تمامی مراحل محاسبات تولید ، طراحی و نصب و راه‌اندازی مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود.

وی ایمنی بالا و حذف خطر ریسک سقوط ، عمر مفید بالا ، نداشتن محدودیت استارت و استپ، راندمان بالا و کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری به دلیل کیفیت بالا و نوع تجهیزات را از مزایای این سیستم TRL برشمرد.

مدیرعامل شرکت سایتال تبریز کاهش هزینه‌های انشعاب برق را دیگر ویژگی این سیستم در مقایسه با سایر سیستم ها عنوان کرد و افزود: برای سیستم های مشابه برق سه فاز ۸۰ آمپر نیاز است در حالیکه این سیستم با اتصال به برق شهری موجب حذف هزینه‌ تامین برق پرقدرت می‌شود.

مدیر فنی سایتال هم با بیان اینکه این سیستم مورد تایید استانداردهای CE اروپا و داخلی است تصریح کرد: طراحی و راه‌اندازی این سیستم فصل نوینی در تولید بالابرهای خودرو محسوب میشود.

مهندس دریانی اضافه کرد: امکان اجرای آسانسورهای صنعتی با تناژ بالا و درجه حفاظت (IP ) بالا نیز با این سیستم وجود دارد.

سیستم جدید بالابر خودرو با تلاش فناوران شرکت سایتال در سه فاز در مدت ۴ ماه با هزینه ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

سایتال از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی است که در زمینه تولید نسل جدید آسانسور و تابلو فرمان فعالیت می‌کند.