• تماس با ما
  • درباره ما

شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۴

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
  • صفحه نخست
  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
  • ایران
  • جهان
  • آذربایجان شرقی
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
Twitter Facebook Telegram Whatsapp

تکمیل پروژه قطار تبریز- بستان‌آباد منتظر تزریق بودجه کافی از سوی دولت است

  • شناسه خبر: 11475
  • تاریخ و زمان ارسال: 29 فروردین 1401 - 08:45
  • نویسنده: bf_admin

ابوالقاسم سلطانی در یک گفت و گوی خبری افزود: عملیات اجرایی این پروژه به علت عدم تخصیص اعتبار و بدهی به پیمانکاران تقریبا در حالت نیمه تعطیل بود و به محض تخصیص اعتبارات لازم، تا سه ماه آینده این پروژه به اتمام می رسد.

وی با اظهار امیدواری برای بهره برداری کامل این پروژه در اوایل تابستان امسال، یادآوری کرد: تاکنون برای خط ریلی از ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که مبلغ امروزی این هزینه کرد بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران این پروژه، برای تکمیل آن نیز به بودجه کافی نیاز وجود دارد تا این پروژه در زمان وعده داده شده به اتمام برسد.

سلطانی، با بیان اینکه اخیرا با مساعدت مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بخشی از بدهی به پیمانکاران پرداخت شد تا پروژه به فعالیت خود ادامه دهد، گفت: اگر بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود، عملیات اجرایی این پروژه سرعت بیشتری به خود می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ادامه مسیر پروژه از ائل گلی تا ایستگاه اصلی (راه‌آهن) هنوز قطعی نشده است، اظهار داشت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی کل پروژه با احتساب این مسیر، ۷۷ درصد و پیشرفت ریالی آن ۹۷ درصد است.

راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می‌رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

میان‌بری که در پروژه راه‌آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد.

مسیر ریلی جدید میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر آذرماه سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

حمل و نقل ریلی، بستان آباد، آذربایجان شرقی، پایگاه خبری بامداد تبریز،

مطالب مرتبط

30 دی 1398

سومین روز تعطیلی مدارس آذربایجان‌شرقی

17 آذر 1403

معاون وزیر ورزش و جوانان: به دنبال ایجاد رصدخانه جوانان هستیم

14 اسفند 1402

سانحه رانندگی در جاده اهر – تبریز سه فوتی و یک مصدوم برجا گذاشت

12 دی 1402

چتر آلودگی بر سر هوای تبریز

14 آبان 1398

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان توسط صندوق نوآوری به آذربایجان‌شرقی

20 شهریور 1403

برگزاری اولین رویداد و همایش ملی تبیین جایگاه R&D بنیانی توسط کارگزار پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی

16 آبان 1400

جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران ظرفیتی ویژه برای معرفی آیین‌های بومی است

30 اردیبهشت 1400

الیاسی: با استعفای خطیبی مخالفت می کنیم

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

لغو پاسخ

آخرین اخبار

آرشیو خبر ها
  • ویژه اسلاید 5 مهر 1404

    هشدار سیل در شهرهای شمالی و شرقی آذربایجان‌شرقی

  • ویژه اسلاید 5 مهر 1404

    آزادی ۴۰ زندانی غیرعمد در آذربایجان‌شرقی

  • ورزشی 5 مهر 1404

    طلایه‌داران کاراته ایران، وحدت را در نخستین همایش خانواده بزرگ جشن گرفتند

  • ورزشی 5 مهر 1404

    مسابقه تیراندازی نیروهای مسلح در کلانشهر تبریز برگزار شد

  • ورزشی 4 مهر 1404

    واگذاری امتیاز تیم فوتبال مس‌سونگون تکذیب شد

  • ویژه اسلاید 4 مهر 1404

    بر عهد خود با ایثارگران و فرزندان شهدا ایستاده‌ام

پایگاه خبری بامدادفردا تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز جهان، ایران و استان آذربایجان‌شرقی را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. این مجموعه رسانه‌ای خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب، از درغلتیدن به تمایلات حزبی و جناحی پرهیز دارد.

دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
مجوزها
;
شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
کلیه حقوق برای مدیران پایگاه خبری بامداد فردا محفوظ است. طراحی ،اجراء و پشتیبانی :مرکز طراحی سایت فــــا