• تماس با ما
  • درباره ما

شنبه ۰۶ دی ۱۴۰۴

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
  • صفحه نخست
  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
  • ایران
  • جهان
  • آذربایجان شرقی
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
Twitter Facebook Telegram Whatsapp

تکمیل پروژه قطار تبریز- بستان‌آباد منتظر تزریق بودجه کافی از سوی دولت است

  • شناسه خبر: 11475
  • تاریخ و زمان ارسال: 29 فروردین 1401 - 08:45
  • نویسنده: bf_admin

ابوالقاسم سلطانی در یک گفت و گوی خبری افزود: عملیات اجرایی این پروژه به علت عدم تخصیص اعتبار و بدهی به پیمانکاران تقریبا در حالت نیمه تعطیل بود و به محض تخصیص اعتبارات لازم، تا سه ماه آینده این پروژه به اتمام می رسد.

وی با اظهار امیدواری برای بهره برداری کامل این پروژه در اوایل تابستان امسال، یادآوری کرد: تاکنون برای خط ریلی از ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که مبلغ امروزی این هزینه کرد بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران این پروژه، برای تکمیل آن نیز به بودجه کافی نیاز وجود دارد تا این پروژه در زمان وعده داده شده به اتمام برسد.

سلطانی، با بیان اینکه اخیرا با مساعدت مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بخشی از بدهی به پیمانکاران پرداخت شد تا پروژه به فعالیت خود ادامه دهد، گفت: اگر بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود، عملیات اجرایی این پروژه سرعت بیشتری به خود می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ادامه مسیر پروژه از ائل گلی تا ایستگاه اصلی (راه‌آهن) هنوز قطعی نشده است، اظهار داشت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی کل پروژه با احتساب این مسیر، ۷۷ درصد و پیشرفت ریالی آن ۹۷ درصد است.

راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می‌رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

میان‌بری که در پروژه راه‌آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد.

مسیر ریلی جدید میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر آذرماه سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

حمل و نقل ریلی، بستان آباد، آذربایجان شرقی، پایگاه خبری بامداد تبریز،

مطالب مرتبط

31 فروردین 1400

راه اندازی خط تولید پلت سوختی در دانشگاه شهید مدنی تبریز

29 مرداد 1399

سرمربی ماشین سازی: مقابل صنعت نفت برای بقا می‌جنگیم

23 مهر 1398

بررسی تجارب و توان مالی اصلی مهم در واگذاری تیم‌هاست

26 مرداد 1404

پیام حیدری داور بازی تراکتور – استقلال شد

18 آبان 1398

استاندار آذربایجان‌شرقی: بازسازی مناطق زلزله‌زده نیازمند منابع مالی کافی است

26 شهریور 1404

لزوم توجه ویژه کمیسیون عمران مجلس به طرح‌های عمرانی آذربایجان‌ شرقی

29 تیر 1399

رونق تورهای گردشگری غیرمجاز در روزهای کرونایی

7 آذر 1404

سرمربی تراکتور: انتظار بازی پایاپای با چادرملو دارم

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

لغو پاسخ

آخرین اخبار

آرشیو خبر ها
  • ویژه اسلاید 6 دی 1404

    دراگان اسکوچیچ نامزد بهترین مربی سال کرواسی شد

  • ویژه اسلاید 6 دی 1404

    تأمین پایدار نهاده‌های دامی با رویکرد برنامه‌محور؛ مسیر اصلاح زنجیره تأمین

  • ویژه اسلاید 5 دی 1404

    زنوزی:‌ فوتبال اصلاح نشود، تراکتور کنار می‌کشد

  • ورزشی 5 دی 1404

    تیم مازندران قهرمان رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان کشور در تبریز شد

  • استان ها 5 دی 1404

    هشدار یخبندان و لغزندگی جاده‌های آذربایجان‌شرقی

  • ویژه اسلاید 4 دی 1404

    استاندار آذربایجان شرقی: ادارات ترک فعل کننده در مولدسازی به دستگاه نظارتی معرفی می‌شوند

پایگاه خبری بامدادفردا تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز جهان، ایران و استان آذربایجان‌شرقی را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. این مجموعه رسانه‌ای خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب، از درغلتیدن به تمایلات حزبی و جناحی پرهیز دارد.

دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
مجوزها
;
شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
کلیه حقوق برای مدیران پایگاه خبری بامداد فردا محفوظ است. طراحی ،اجراء و پشتیبانی :مرکز طراحی سایت فــــا