امام‌جمعه تبریز:مردم آذربایجان صف خود را از اشرار جدا کرد
امام‌جمعه تبریز:مردم آذربایجان صف خود را از اشرار جدا کرد

تبریز- بامدادفردا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز با اشاره به ناآرامی‌های اخیر اشرار و اخلالگران گفت: مردم قهرمان، غیور و بابصیرت آذربایجان صف خود را از اشرار و مخلان امنیت و آسایش عمومی جدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در جمع راهپیمایان تبریزی در حمایت از تصمیم سران سه قوه برای افزایش قیمت بنزین و حمایت از فرمایشات رهبررمعظم انقلاب اسلامی، افزود: صف مردم معترض و نگران از معیشت خود از صف آشوبگران و فتنه‌گران جدا است و امروز مردم ولایی تبریز و آذربایجان با حضور خود از اشرار اعلام انزجار می کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب با موضع‌گیری به هنگام و حمایت از تصمیم سران قوا، درس عملی ایثار دادند و برای مسئولین تذکرات برخواسته از حکمت ارائه کردند، اظهار داشت: آشوب های اخیر همان فتنه‌ای بود که رهبر انقلاب سال گذشته نسبت به بروز احتمالی آن هشدارهای لازم را داده بودند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه ما به شیوه‌ اجرای طرح حرف‌ها داریم، ادامه داد: دولت باید مزایای این طرح را قبل از اجرا اعلام می‌ کرد و  دولتمردان می‌ توانستند کام مردم را در شب عید پیامبر اسلام شیرین کنند و اجرای این طرح باید به تدریج انجام می شد.

وی اضافه کرد: اما گرانی بنزین بهانه ای شد تا دشمنان ایران اسلامی به این فکر بیافتند که زعم باطل شان، لبنان و عراقی دیگر در کشور ما برپا کنند که در این توطئه خود نیز ناکام ماندند.

آل هاشم امنیت را  خط قرمز عاشورائیان آذربایجان دانست و با تاکید بر اهمیت وحدت و انسجام ملی در تقویت امنیت کشور، یادآوری کرد: اگر وحدت نباشد امنیت ملی به خطر می‌ افتد و همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب تصریح کرده اند، نبود وحدت بین مردم  موجب تفرقه، نفاق و کشمکش می شود.

وی نگرانی های مردم از وضعیت گرانی بنزین را قابل فهم و درک برشمرد و گفت: این نگرانی ها باید توسط دولت سریعا” برطرف شود، و البته رفع این نگرانی ها و اجرای کامل طرح معیشتی باید به سرعت و دقت انجام شود تا حق مستضعفان و اقشار کم‌درآمد پایمال نشود.

آل هاشم با بیان اینکه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و رسیدن به قله‌های پیشرفت راه پرصلابت خود را باشکوه‌تر از گذشته ادامه خواهیم داد، افزود: آمریکا و ایادی استکبار بدانند که امروز مردم قهرمان آذربایجان با وجود نگرانی از معیشت خود و با هر سلیقه و جناح سیاسی آمده‌اند تا اجازه دخالت به هیچ بیگانه و کشور خارجی را در امور داخلی خود ندهند.

وی افزود: آنچه ضروری است توجه به مشکلات مردم و نظارت دقیق بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها از سوی دولت است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فتنه گران بارها ملت ایران را با انواع دسیسه ها و توطئه ها آزموده اند اما آزموده را آزمودن خطاست، تصریح کرد: این ملت قهرمان و آزاده باید با وحدت ملی و تبعیت محض از رهبری، راه امام و شهدا را ادامه داده و برای رسیدن به توسعه و پیشرفت لحظه ای درنگ نکنند.

در پایان این راهپیمایی قطع نامه ای قرائت شد که در آن ضمن حمایت از تصمیم سران قوا برای اصلاح قیمت بنزین، از رفتارهای هنجارشکنانه عده ای مزدور و اشرار اعلام انزجار  و بر تبعیت از فرامین و رهنودهای مقام رهبری تاکید شد.

عده ای از مردم ولایی و انقلابی تبریز در این آیین کفن پوش بودند.

  • منبع خبر : ایرنا