جمعی از کارکنان شهرداری مراغه درِ اصلی شورای شهر را قفل کردند
جمعی از کارکنان شهرداری مراغه درِ اصلی شورای شهر را قفل کردند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-جمعی از کارکنان شهرداری مراغه امروز، سه‌شنبه درِ اصلی شورای اسلامی این شهر را به نشانه اعتراض به آنچه که آن را عدم ثبات در تصمیم‌گیری می‌خوانند، قفل و زنجیر کردند.

این افراد به دوفوریت تغییر سرپرست شهرداری در جلسه علنی شامگاه گذشته و اختلاف‌های بی‌پایان اعضای شورا واکنش نشان داده‌اند و تصاویر مربوط به قفل و زنجیر کردن درِ شورا را هم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند.

جمعی از کارکنان شهرداری مراغه در شورای شهر را قفل کردند
 به گفته برخی از کارکنان شهرداری: قفل کردن در اصلی شورای شهر مراغه واکنش نسبت به اختلاف‌ها و عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌هاست

گفتنی است چهار عضو شورای اسلامی شهر در حالی شامگاه گذشته دوفوریت تغییر سرپرست فعلی را به رییس شورا تسلیم کردند که کمتر از یک ماه از انتخاب «علی نژاد ابیض» به عنوان سرپرست می‌گذرد.

نکته قابل تامل اینکه دوفوریت تغییر سرپرست شهرداری در جلسه شب گذشته مطرح نشد اما صبح امروز برخی از صفحات منتسب به اعضای شورا در شبکه‌های اجتماعی از تغییر سرپرست شهرداری خبر دادند و یکی از اعضا نیز آن را تایید کرد.

جمعی از کارکنان شهرداری مراغه درِ اصلی شورای شهر را قفل کردند
 عضو شورای اسلامی شهر مراغه در شبکه‌های اجتماعی تغییر سرپرست شهرداری مراغه را تایید کرد

چهار عضوی که این دوفوریت را امضا کرده‌اند، در جلسه شب گذشته نیز تاکید داشتند که دوفوریت باید طبق قانون شوراها مطرح و سرپرست جدید انتخاب شود اما سه عضو دیگر از جمله رییس و نایب رییس شورا از مطرح کردن آن سر باز زدند.

شورای اسلامی شهر مراغه پس از برکناری شهردار چهل و هفتم در تاریخ ۱۲ اردیبهشت امسال، بر سر انتخاب شهردار جدید و سرپرست موقت شهرداری دچار اختلاف‌نظر شد؛ شورایی که هفت عضو دارد و یک نفر از آنان اخیرا بین دو گروه سه نفری جابجا شد تا حاشیه‌های پارلمان شهری همچنان پررنگ‌تر از متن آن باشد.

‌تاریخچه مختصری از عزل و انتخاب‌های شورا

شورای ششم شهر مراغه بلافاصله پس از تکیه زدن بر کرسی پارلمان شهری، تغییر شهردار را رقم زد و «شهرام مروتی» را عزل و «محمد مقتومی» را در پنجم آبان ۱۴۰۰ به عنوان شهردار چهل‌وهفتم معرفی کردند.

آنان در ۱۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ «مقتومی» را هم به دلیل آنچه که آن را انحراف از بودجه خواندند، برکنار، و «بهمن محمودی» از اعضای شورا را به عنوان شهردار چهل و هشتم انتخاب کردند.

اما از آنجایی که وی جزو کادر شهرداری نبود و روند اداری انتخاب وی باید طبق قوانین طی می‌شد، مدیریت شهرداری به صورت موقت و به عنوان سرپرست به «شهرام مروتی» سپرده شد.

«محمودی» در ادامه به دلیل آنچه که خودش آن را پشتیبانی نکردن اعضای شورا از وی می‌داند، از تکیه زدن بر کرسی شهرداری مراغه باز ماند و کار به انتخاب جدید رسید.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره چهار عضو شورا بر سر انتخاب «محمدرضا داعی‌الحسینی» به عنوان شهردار چهل‌وهشتم توافق کرده و حدود یک ماه قبل «علی نژاد ابیض» را به عنوان سرپرست انتخاب کردند.

فردای همان روز «نژاد ابیض» از قبول سرپرستی شهرداری سرباز زد و در نهایت با وساطت بزرگان شهر، دوره سرپرستی وی شروع شد؛ دوره‌ای کوتاه که به گفته کارکنان شهرداری مراغه با دخالت مستقیم اعضای شورای شهر در مسایل شهرداری همراه بود.

تا اینکه به یک باره و در جلسه علنی شامگاه گذشته چهار نفری که خودشان «نژاد ابیض» را به عنوان سرپرست انتخاب کرده بودند، دوفوریت عزل وی را تسلیم رییس شورا کردند.

در حالی که صبح امروز شهرداری مراغه میزبان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی بود و عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری با مشارکت شهرداری و سخنرانی «نژاد ابیض» آغاز شد.

نکته قابل تامل اینکه رییس شورای اسلامی شهر مراغه در جلسه شامگاه گذشته که دستور جلسه متفاوتی داشت، از مطرح کردن این دوفوریت سرباز زد و در نهایت نیز جلسه بدون تصمیم‌گیری در خصوص عزل و انتخاب سرپرست شهرداری خاتمه یافت.

اما امروز یکی از اعضای شورا که از قضا جزو همان چهار نفری است که «نژادابیض» را به عنوان سرپرست انتخاب کرده بود، خبر تغییر سرپرست شهرداری که در یک صفحه شخصی در اینستاگرام منتشر شده بود را تایید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در واکنش به وقایع روز جاری گفت: متاسفانه در ۲٫۵ سال گذشته، ۶ بار شهردار برای مراغه معرفی شده است.

ابراهیم خوشرفتار افزود: معرفی شبانه سرپرست جدید برای شهرداری توسط شورای شهر مراغه از سوی برخی فعالان فضای مجازی شایعه بوده و «نژاد ابیض»، همچنان سرپرست شهردار مراغه است.

  • منبع خبر : ایرنا