• تماس با ما
  • درباره ما

شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۴

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
  • صفحه نخست
  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
  • ایران
  • جهان
  • آذربایجان شرقی
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
Twitter Facebook Telegram Whatsapp

تکمیل پروژه قطار تبریز- بستان‌آباد منتظر تزریق بودجه کافی از سوی دولت است

  • شناسه خبر: 11475
  • تاریخ و زمان ارسال: 29 فروردین 1401 - 08:45
  • نویسنده: bf_admin

ابوالقاسم سلطانی در یک گفت و گوی خبری افزود: عملیات اجرایی این پروژه به علت عدم تخصیص اعتبار و بدهی به پیمانکاران تقریبا در حالت نیمه تعطیل بود و به محض تخصیص اعتبارات لازم، تا سه ماه آینده این پروژه به اتمام می رسد.

وی با اظهار امیدواری برای بهره برداری کامل این پروژه در اوایل تابستان امسال، یادآوری کرد: تاکنون برای خط ریلی از ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که مبلغ امروزی این هزینه کرد بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران این پروژه، برای تکمیل آن نیز به بودجه کافی نیاز وجود دارد تا این پروژه در زمان وعده داده شده به اتمام برسد.

سلطانی، با بیان اینکه اخیرا با مساعدت مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بخشی از بدهی به پیمانکاران پرداخت شد تا پروژه به فعالیت خود ادامه دهد، گفت: اگر بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود، عملیات اجرایی این پروژه سرعت بیشتری به خود می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ادامه مسیر پروژه از ائل گلی تا ایستگاه اصلی (راه‌آهن) هنوز قطعی نشده است، اظهار داشت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی کل پروژه با احتساب این مسیر، ۷۷ درصد و پیشرفت ریالی آن ۹۷ درصد است.

راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می‌رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

میان‌بری که در پروژه راه‌آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد.

مسیر ریلی جدید میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر آذرماه سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

حمل و نقل ریلی، بستان آباد، آذربایجان شرقی، پایگاه خبری بامداد تبریز،

مطالب مرتبط

1 مهر 1400

تیم مقاومت تبریز قهرمان لیگ برتر فوتسال آذربایجان‌شرقی شد

19 دی 1398

آیین بزرگداشت سردار سلیمانی در حسینیه امام خمینی درحال برگزاری است

14 اردیبهشت 1404

برگزاری برنامه‌های جدید آموزشی برای سربازان آذربایجان شرقی

31 فروردین 1402

تهران ۴ ساعت به تبریز نزدیک می‌شود

22 آبان 1403

ایجاد بیش از ۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی

25 تیر 1401

دفاتر خدمات‌رسان بیمه سلامت در محلات حاشیه‌نشین

15 دی 1403

حضور سه نمایش از آذربایجان شرقی در چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر

1 اسفند 1402

طرح نظارت بر بازار در آذربایجان شرقی آغاز شد

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

لغو پاسخ

آخرین اخبار

آرشیو خبر ها
  • اقتصادی 18 تیر 1404

    ترخیص ۱۲هزار تن کالای اساسی در جنگ تحمیلی ۱۲روزه از گمرک سهلان تبریز

  • ویژه اسلاید 18 تیر 1404

    جوان تبریزی با هدیه تولد خود ۲۰ زندانی غیرعمد را آزاد کرد

  • ویژه اسلاید 18 تیر 1404

    کاروانسراهای تاریخی آذربایجان‌شرقی به بخش گردشگری سپرده می‌شود

  • استان ها 18 تیر 1404

    کاشت پسته در مراغه گامی برای تغییر الگوی کشت

  • ویژه اسلاید 17 تیر 1404

    تأکید معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان بر اهمیت اتحاد و نقش جوانان در توسعه کشور

  • استان ها 17 تیر 1404

    برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌ها نیازمند همکاری عمومی است

پایگاه خبری بامدادفردا تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز جهان، ایران و استان آذربایجان‌شرقی را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. این مجموعه رسانه‌ای خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب، از درغلتیدن به تمایلات حزبی و جناحی پرهیز دارد.

دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
مجوزها
;
شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
کلیه حقوق برای مدیران پایگاه خبری بامداد فردا محفوظ است. طراحی ،اجراء و پشتیبانی :مرکز طراحی سایت فــــا