تاکید امام جمعه تبریز بر دانش بنیان شدن روابط عمومیها
- شناسه خبر: 11862
- تاریخ و زمان ارسال: 2 خرداد 1401 - 01:24
- نویسنده: bf_admin

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گردهمایی روسای ادارات اطلاعرسانی و روابط عمومی ستادی و استانی آموزش و پرورش سراسر کشور در تبریز اظهار کرد: رویکرد روابط عمومی بایستی علمی باشد چراکه بزرگترین آسیب که هماکنون از آن رنجبرده میشود بهکارگیری افراد غیرمتخصص از مدیریت تا کارشناسان است.
وی تأکید کرد: نمیتوان دانشبنیان شد درحالی که منابع علمی غیر معتبر داشته باشیم و باید پژوهش و تحقیق باشد و در این بین بهکارگیری نخبههای ارتباطی لازم است.
امام جمعه تبریز گفت: قابلیتها و توانمندیهایی که در روابط عمومیها وجود دارد خیلی کارساز است و روابط عمومی هر ادارهای در واقع میتواند آن اداره را در نزد مردم بهخوبی نشان دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: مدیران در انتخاب مسئولین روابط عمومی نهایت دقت را انجام دهند .
امامجمعه تبریز گفت: مواجهه خردمندانه و مصونسازی دانش آموزان در آموزشوپرورش به آموزشهای نیازی دارد که به آن سواد رسانهای میگویند و خودبهخود در آنها به وجود نمیآید و با سیستم آموزشی منسجم امکانپذیر است.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب موضوع توجه نظام درسی لازمهاش توجه به سواد رسانهای است.
وی با بیان اینکه توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی آن و سواد رسانهای این است که فرد رسانه معتبر و غیر معتبر را بشناسد، گفت: روابط عمومیها میتواند با استفاده از فرصت شبکه شاد در ایام کرونا و دیگر شبکههای اجتماعی گامهای بزرگی برای ارتقا این سواد در دانش آموزان بردارند.
حجتالاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری برخی مطالب اضافی درسی باید شناسایی شود و از آموزشها حذف شود .
وی در ادامه پژوهش محوری در زمینه پژوهشهای فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی را خواستار شد و افزود: هزینههای پژوهشی از سازمانها تأمین شود و مسئلههای ارتباطی سازمان حل شود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه روابط عمومی باید به پیشرفتهترین فناوریهای ارتباطی مجهز شود، افزود: حل مسائل ارتباطی و رسانهای سازمان از طریق نوآوری و خلاقیت و ایدههای تازه انجام شدنی است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش پرورش هم یکی از مهم ترین شاخص های عملکردی روابط عمومی را هم افزایی درون سازمانی و تعاملات برون سازمانی عنوان کرد.
مصطفی بابایی، با اشاره به راهبرد و رسالت اصلی روابط عمومی ها در اقناع افکار عمومی افزود : تبیین جایگاه ارزشمند آموزش و پرورش و مقام والای معلم و همچنین آگاه سازی جامعه، وظیفه سنگینی است که روابط عمومی ها به جهت ارتباطات اجتماعی و رسانه ای به عنوان آینه تمام نمای سازمان بر عهده دارند.
وی عنوان کرد: یکی از مهم ترین شاخص های عملکردی روابط عمومی، هم افزایی درون سازمانی و تعاملات برون سازمانی است که بایستی با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری به ویژه در دیدار اخیرشان با فرهنگیان، در آن کوشا باشیم.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش پرورش با تاکید بر لزوم مدیریت یکپارچه سیستمی در مجموعه روابط عمومی های وزارتخانه، اظهار کرد: شایسته است همکاران در راستای سیاست های دولت و در چهارچوب اعتمادسازی و افزایش بصیرت جمعیو توجه بر هویت ملی و اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند.
وی با تاکید بر لزوم شبکه سازی در عرصه اطلاع رسانی، شبکه سازی را به عنوان مهم ترین راهکار برای اقناع افکار عمومی برشمرد و این مسیر را با ایجاد شوراهای اطلاع رسانی دستگاهی و بین دستگاهی در استان ها ترسیم کرد و اضافه کرد: لازم است کلیه همکاران در روابط عمومی ها نسبت به تعامل گسترده با رسانه ها، فعالان رسانه ای، دستگاه های همکار و کلیه روابط عمومی های استان تلاش مضاعفی داشته باشند.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد