اهتمام به انس دانشآموزان با قرآن و نماز باید در تمام فعالیتهای پرورشی و فرهنگی، برجسته باشد
- شناسه خبر: 24706
- تاریخ و زمان ارسال: 4 آبان 1404 - 14:15
- نویسنده: bf_admin
تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه اهتمام به انس دانشآموزان با قرآن و نماز باید در تمام فعالیتهای پرورشی و فرهنگی، برجسته باشد، گفت: اگر نماز و فعالیتهای قرآنی نه در شعار که در عمل در اولویت قرار گیرند، زیربنای اعتقادی و تربیتی محکمی بوجود میآید و همگی باید آستین همت در این زمینه بالا زده و احساس وظیفه و تلاش کنیم. هر اندازه که پیوند نسل جوان با قرآن و ارزشهای الهی را تقویت کنیم، به همان اندازه پایههای ایمان را تقویت خواهیم کرد و سستی در این زمینه، سستی در پایههای ایمان، اعتقادات و مسائل اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، اسفندیار صادقی، صبح یکشنبه، چهارم آبان ماه در آئین تجلیل از برگزیدگان چهل و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با تبریک کسب موفقیتهای چشمگیر در زمینه فعالیتهای قرآنی و نماز، ابراز امیدواری کرد تا گامهای بعدی منجر به رسیدن به افقهای روشن در این زمینه شود.
وی ادامه داد: امروز، میزبان دانشآموزان قرآنی هستیم که سرچشمه حقیقت، معنویت و پاکی، تمام خوبیها و نیکیها بوده و در راه قرآن، عترت و نماز گام برمیدارند و وارد عرصهای شدهاند که ریشه در آیات وحی داشته و ثمره آن تربیت انسانهایی مومن، بصیر و اخلاقمدار است. نتیجه این مسابقات، تنها روس صحنه رفتن و مورد تجلیل قرار گرفتن نیست؛ بلکه چنین رویدادهایی باید منجر به آن شود که بتوانیم دانشآموزان و آیندهسازانی مومن، بصیر، اخلاق مدار و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.
صادقی خاطرنشان کرد: محفل امروز ما، محفل تجلیل از کسانی است که با عشق به قرآن، عترت و نماز، گام در راه بندگی نهاده و با صدای تلاوت خود، فضای مدارس ما را به عطر و ایمان آراستهاند. هر چه در مدارسمان به سوی قرآن و نماز حرکت کنیم، به همان اندازه در سایر موارد نیز موفقیت حاصل خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، قرار گرفتن در مسیر قرآن، عترت و نماز به معنی ریلگذاری برای موفقیتهای بیشتر است، اظهار کرد:
اگر ریل گذاری درست، مناسب و مستحکم باشد، تربیت هم به همان نسبت با موفقیت اتفاق خواهد افتاد. برای اینکه بتوانیم نسل آینده کشور را طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امام (ره) و آرمانهای انقلاب، جامعه ایرانی و اسلامی تربیت کنیم، امروز باید ریلگذاری مناسبی داشته باشیم و در کنار تعلیم از تربیت دانشآموزان در مدارس نیز غافل نشویم.
وی افزود: یکی از راههای تربیت دانشآموزان، پرداختن به قرآن در مدارس است. در همین راستا باید باید طرح “سه میم: پیوند مسجد، مدرسه و منزل” را در مدارس اجرایی و ارتباطمان را با خانوادهها و مساجد بیشتر کنیم. هر چه این سه ضلع تربیتی کنار هم باشند، به همان انداره موفق خواهیم شد. یکی از تاکیدها و تاییدهای رهبری و وزیر محترم، پرداختن ب امر نماز و قرآن در مدارس است.
صادقی با بیان اینکه مدرسه و خانه مکمل هم هستند، بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد محلات و جوار مدارس تاکید کرد و گفت: دانشآموزان در مساجد برای اجرای مراسمها حضور پیدا کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، نقش مربیان معاونان پرورشی را در این خصوص، مورد اشاره قرار داد و گفت: قرآن، کتاب هدایت ما و راهنمای همه نسلها است. بدیع بودن قرآن جزو اعجاز آن بوده و این کتاب آسمانی هنوز هم پاسخگوی نیازهای روز ما و مسائلی است که علم تازه به آن دست مییابد.
وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که دانشآموزان ما آیه به آیه با قرآن مانوس شوند، گفت: در دنیای امروز که امواج متنوعی از اندیشهها و جاذبهها انسان را به سوی خود میکشاند، تنها راهی که به عنوان چراغ هدایت، روشنتر از همه راهها ما را به سر منزل مقصود میرساند، پرداختن واقعی و عمقی به قرآن است. از این رو نباید در مدارس از این وحی و مجعزه الهی غفلت کنیم.
صادقی، هجمههای دشمنان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بیش از هر زمان دیگری نیازمند قرآن و هدایت ائمه هستیم. باید در قبال هجمههای دشمنان و در برابر انواع آسیبها به وظیفه ذاتی و اساسی خود، عمل و احساس مسئولیت کرده و به تربیت نسل مومن، متعهد، بصیر، قانونمند، مدیر و مدبر و متعهد و متخصص برای آینده کشورمان بپردازیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش مربیان در تعمیق باورهای دینی و اربیتی دانشآموزان، اظهار کرد: مربیان ما میتوانند تاثیر مثبت و خوبی بر دانشآموزان داشته و با دلسوزی و تعهد و عشق به قرآن را در دل آنان نهادینه کنند. بیتردید موفقیت امروز دانشآموزان برگزیده در مسابقات قرآنی، مرهون زحمات مربیان عزیز است. هر جا مدیر مدرسه و معاون پرورشی بااحساس مسئولیت و پای کار داشتیم، با کمترین میزان آسیب اجتماعی روبرو بودیم و موفقیت مدارسمان به احساس مسئولیت مدیران و معاونان بستگی دارد.
وی ادامه داد: هر جا مدیر مدرسه و معاون پرورشی بااحساس مسئولیت و پای کار داشتیم، با کمترین میزان آسیبهای اجتماعی روبرو بودیم و موفقیت مدارسمان به احساس مسئولیت مدیران و معاونان بستگی دارد. تداوم برنامههایی که موجب تعمیق روحیه ایمان و بندگی در جامعه میشود با عملکرد مدیران محقق خواهد شد و ضرورت دارد تا هم در گفتار و هم در کردار قرآنی بیندیشیم و قرآنی عمل کنیم تا بتوانیم نسلی مومن، دانا، مسئولیتپذیر و وفادار به ارزشهای دینی و انقلابی به بار بیاوریم.
مهدی شجاعی، معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه با توصیه به دانشآموزان برگزیده قرآنی، اظهار کرد: فقط خودتان در این مسیر حرکت نکنید و دیگران را هم به این مسیر دعوت کنید. بسیاری از دانشآموزان برگزیده دیروز، جزو اساتید بینالمللی قرآن کریم هستند.
محمد صادقزاده، معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل نیز در پایان، تجهیز بهسازی و زیباسازی بیش از ۶۰ نماز خانه، برگزاری دوره جهت افزایش سواد قرآنی همکاران و تجهیز ۷۶ نمازخانه در راستای پیوست تربیتی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص دانست و گفت: راه اندازی ۵۰ شعبه دارالقرآن در ۵۰ مدرسه شبانه روزی و ۵۰ مدرسه غیردولتی و ۵۰ پایگاه در ادامه در دستور کار قرار دارد.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد