• تماس با ما
  • درباره ما

شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۴

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
  • صفحه نخست
  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
  • ایران
  • جهان
  • آذربایجان شرقی
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
Twitter Facebook Telegram Whatsapp

لازمه بکار گیری هوش مصنوعی در روابط عمومی، برخورداری از هوش ارتباطی است

  • شناسه خبر: 17742
  • تاریخ و زمان ارسال: 3 اسفند 1402 - 11:29
  • نویسنده: bf_admin

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر حمید شکری خانقاه در کارگاه آموزشی تحت عنوان روابط عمومی نوین و بکارگیری ابزارهای هوشمند در تبریز با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها بایستی در درجه اول هوش ارتباطی و رسانه‌ای خود را ارتقا دهند بعد وارد حوزه هوش مصنوعی و کارکردهای آن شوند گفت: راز هوشمندی روابط عمومی ها در دیدن نادیده ها و شنیدن ناشنیده هاست.

وی با بیان اینکه روابط عمومی راهبردی از تخصص بالایی در رمزگذاری و رمزگشایی از نمادها و نشانه های ارتباطی کلامی و غیرکلامی و چگونگی بازخوانی و واکنش مناسب ارتباطی‌ در نظام ارتباطات سازمانی برخوردار است افزود: هوش ارتباطی روابط عمومی ها باید در راستای حل مسائل ارتباطی در هنگام بروز رویدادهای هشدار دهنده و مسایل پیش روی سازمان مثل بحران ها و شایعه سازی ها و اتخاذ راهبردهای ارتباطی هوشمندانه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی باشد.

استاد برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی و مدیریت استراتژیک ارتباطات انسانی در دانشگاه‌ با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها در حال حاضر، از نبود نگرش ارتباطی راهبردی رنج می‌برند و بعضا صرفآ متولی امور عمومی شده‌اند تاکید نمود: رویکرد منفعلانه، روزمرگی، کلیشه‌گرایی و نداشتن چشم‌انداز و استراتژی ارتباطی از آفت‌های کار روابط‌عمومی‌هاست که این معضل صرفاً با هوش مصنوعی کاربرمحور حل نمی شود. هر چند که هوش مصنوعی در روابط عمومی ها و سازمانهای متبوع آن‌ها، پتانسیل بالایی در کمک به حل مسائل و دغدغه های ارتباطی دارد اما این ظرفیت برای مدیران و وکارشناسانی که فاقد هوش ارتباطی و رسانه‌ای هستند، بی خاصیت، خطرناک ، ناامید کننده و گمراه کننده خواهد بود.

نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها اگر می‌خواهند آینده‌داری و آینده پژوهی کرده، وارد دنیای متاورس شده و از مزیتهای هوش مصنوعی بهره ببرند، باید قبل از هر اقدامی به تفکر مهندسی و مدیریت راهبردی ارتباطی مجهز شده و استراتژیست رسانه ای و ارتباطی مورد اعتمادی برای سازمان باشند ادامه داد: مهندسی ارتباطی معماری ارتباطات کاربردی و توصیفی فنی و حرفه ای از واقعیت‌ها، ارائه راه‌حل‌های ارتباطی، استانداردسازی نظام ارتباطات و فرایندی منسجم از فعالیت‌ها و روندهای ارتباطی است.

معاون برنامه‌ریزی ارتباطی و مطالعات افکار‌عمومی وزارت جهاد کشاورزی افزود: این مهندسی شامل ارائه الگویی فنی از یک سیستم و الگوریتم هوشمند ارتباطی ـ رسانه ای و نمایانگر ساختار کلیدی و هسته مرکزی موثر بر شاخص ارزیابی عملکرد آن، نشانگرهای ارتباطی شبکه حاکم بر آنها، اصول و قواعد اساسی در طراحی هوشمندانه ارتباطی و تکامل نظام ارتباطات یکپارچه در گذر از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی مدرن در گذر زمان است.

دکتر شکری گفت: مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی به این نکته توجه کنند همچنان که برای ایجاد مدیریت دانش باید از مسیر مدیریت نادانی عبور کنند، لازمه بکار گیری هوش مصنوعی، برخورداری از هوش ارتباطی است. هوش مصنوعی تسهیلگری مدرن برای هوش طبیعی انسانی است و به تنهایی کارساز نیست، روابط عمومی هوشمند مدیر ارتباطی هوشمند می طلبد.

تبریز، روابط عمومی،جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، پایگاه خبری بامدادفردا،

مطالب مرتبط

16 فروردین 1402

جاوید آل‌جواد ، سرمربی تیم والیبال نوجوانان استان شد

10 اردیبهشت 1399

مراحل عمرانی هتل مرکز تجارت جهانی تبریز در حال تکمیل است

27 دی 1402

مسابقات انتخابی تیم بولینگ آقایان و بانوان استان آذربایجان شرقی برگزار شد

1 بهمن 1398

قطار رایگان گردشگری تبریز- جلفا راه اندازی می‌شود

7 آبان 1404

طراحی سامانه هوشمند پایش عدالت در وزارت جهاد کشاورزی

18 تیر 1404

جوان تبریزی با هدیه تولد خود ۲۰ زندانی غیرعمد را آزاد کرد

26 تیر 1402

ساماندهی و رسیدگی به معضل کودکان کار، تابع سیاست‌های مشخصی است

27 تیر 1400

تمامی پمپ بنزین های آذربایجان شرقی مورد آزمایش و نظارت دقیق قرار می گیرند

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

لغو پاسخ

آخرین اخبار

آرشیو خبر ها
  • ویژه اسلاید 22 آذر 1404

    برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان باغچه بان در مرند

  • ویژه اسلاید 22 آذر 1404

    بازرسی از ۱۴۴ واحد عرضه اقلام شب یلدایی در آذربایجان‌شرقی

  • ویژه اسلاید 22 آذر 1404

    ضرورت انتشار اخبار امیدبخش در رسانه‌ها

  • ویژه اسلاید 22 آذر 1404

    فتحی : بخش کشاورزی سالانه ۱۲ تا ۱۵ همت برای تحقیق و توسعه هزینه می‌کند

  • ویژه اسلاید 22 آذر 1404

    کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوای آذربایجان شرقی از میانه هفته جاری

  • استان ها 19 آذر 1404

    تجلیل از مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی به‌عنوان دستگاه برگزیده در حوزه فریضه الهی نماز

پایگاه خبری بامدادفردا تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز جهان، ایران و استان آذربایجان‌شرقی را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. این مجموعه رسانه‌ای خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب، از درغلتیدن به تمایلات حزبی و جناحی پرهیز دارد.

دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
مجوزها
;
شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
کلیه حقوق برای مدیران پایگاه خبری بامداد فردا محفوظ است. طراحی ،اجراء و پشتیبانی :مرکز طراحی سایت فــــا