زنگ کتاب در هنرستان کوثر تبریز نواخته شد
زنگ کتاب در هنرستان کوثر تبریز نواخته شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- امروز همزمان با نخستین روز هفته کتاب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی زنگ کتاب در هنرستان هنرهای زیبای کوثر تبریز نواخته شد.

“سیدقاسم ناظمی” در این آیین که با حضور هنرجویان و هنرآموزان این هنرستان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت کتاب در تعلیم و تربیت، اظهار داشت: نخستین روز از سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به نام روز کتاب، دانش آموز، آینده نامگذاری شده و این نامگذاری خود نشان دهنده اهمیت کتاب و کتابخوانی در دوران نوجوانی و تاثیر آن در رشد و توسعه فرد و جامعه است.

وی، با اشاره به شعار امسال هفته کتاب، گفت: “ما همانیم که می خوانیم” شعار امسال هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است و این مقوله بر لزوم اهتمام بیشتر نوجوانان برای مطالعه کتاب‌های خوب در کنار کتابهای‌ درسی تاکید دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین بر اهمیت کتاب در مقوله های هنری اشاره کرد و گفت: مطالعات هنری موجب تقویت قوه تخیل در هنرجویان شده و مشوق و راهنمای تولیدات هنری می‌شود.

ناظمی، در این آیین از هنرجویان خواست تا برای تاثیرگذاری بیشتر هنگام مطالعه بر خلاصه‌نویسی کتاب‌ها اهتمام داشته باشند و اوقات خود را بدون کتاب سپری نکنند.

در این آیین همچنین به ‌تمامی هنرجویان هنرستان به تفکیک رشته تخصصی، کتب تخصصی مربوط اهدا شد.

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» نامگذاری شده است.