۳.۵ کیلومتر از خطوط ریلی مراغه – میانه بازسازی و تعویض شد
- شناسه خبر: 19039
- تاریخ و زمان ارسال: 1 شهریور 1403 - 08:25
- نویسنده: bf_admin

«محمدرضا قربانی» روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: عملیات بازسازی و بهسازی خطوط ریلی مراغه – میانه به طول ۳۶ کیلومتر از تابستان امسال آغاز شده و این روند ادامه دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسیر از پرترددترین محور ریلی راهآهن منطقه آذربایجان است در زمان کنونی تعویض خطوط ریلی بلاک های (مابین ایستگاه های قطار) ایستگاه های آتش بغ – هشترود – صائب ادامه دارد.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: بازسازی خطوط ریلی این بلاک ها شامل تعویض ریل از ۳۳ U (ریل سبک) به ۶۰ R (ریل سنگین)، تامین و جایگزینی ادوات اتصالی و خطی جدید و جوش درز ریل است.
قربانی، با اشاره به اهمیت و مزایای عملیات بازسازی و تعویض خطوط ریلی ادامه داد: با اجرای این عملیات، سرعت قطار در مسیر و تناژ بار قطارهای باری و امنیت خط ریلی افزایش می یابد.
نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راهآهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزدهگانه راهآهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راهآهن آذربایجان به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمترسانی میکند.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد