هوشمندسازی فرایندهای بیمه سلامت گامی به سوی خدمات بهینه است
- شناسه خبر: 23513
- تاریخ و زمان ارسال: 24 تیر 1404 - 08:09
- نویسنده: bf_admin
تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا- مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی هوشمندسازی فرایندهای بیمه سلامت را گام مثبتی به سمت خدماترسانی بهینه به بیمهشدگان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، دکتر محمدرضا میرزایی با بیان این مطلب اظهار کرد: بیمه سلامت آذربایجان شرقی در راستای برنامه کلان توسعه دولت الکترونیک از زمان شروع طرح با اجرای برنامههای مدونی چون تجمیع اطلاعات بیمه شدگان و استقرار سامانه استحقاق سنجی، پیاده سازی و استقرار پروژه نسخه نویسی الکترونیک و راه اندازی سامانه پردازشگر اسناد بستری ، راه اندازی سامانه اخذ درآمد و استفاده از سامانه های عمومی همچون اتوماسیون اداری، حضور و غیاب، سامانه مالی و سامانه پرسنلی و صدور احکام و … گامهای بسیار مثبتی در جهت هوشمندسازی فرایندها انجام داده است.
وی افزود: مزایا و اثرات مفید این امر به ویژه در نسخهنویسی الکترونیک بسیار مشهود و برای خود بیمهشدگان نیز ملموس است.
دکتر میرزایی گفت: خوشبختانه فرایند هوشمندسازی طی سالهای اخیر بدون وقفه ادامه داشته است و حتی در شرایط بحرانی که به واسطه حملۀ جنایتکارانۀ رژیم صهیونیستی در کشور ایجاد شد، به همت اداره آمار و فناوری اطلاعات اداره کل و کارکنان متعهد ما، هیچگونه خللی در ارائه خدمات الکترونیک به بیمهشدگان وارد نشد.
مدیر کل بیمه سلامت تأکید کرد: بدون شک هوشمندسازی فعالیتها گامی به سوی خدماترسانی بهینه، صرفهجویی در مصرف کاغذ، تکریم ارباب رجوع، کاهش بار مراجعه اداره کل و دیگر مراکز و … بوده است و اداره کل بیمه سلامت استان در این راستا دریافت گزارشهای کاغذی را نیز در حوزه اسناد پزشکی حذف کرده است.
بر اساس این گزارش رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات بیمه سلامت استان نیز در این خصوص اذعان داشت: استان آذربایجان شرقی یکی از اولین استانهای پیشگام در زمینه ارائه خدمات در بستر الکترونیک بود و از همان شروع طرح گامهای مؤثری در این راستا برداشت.
دکتر عاطفه خلیلی افزود: در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۹۰۰ نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است که متوسط روزانه برابر با ۲۹ هزار و ۴۰۰ نسخه است.
وی تأکید کرد: در فرایندهای الکترونیکی بیمه سلامت در حوزه اسناد سرپایی و مدیریت نشان در صندوق بیماران خاص و صعبالعلاج، هوشمندسازی طبق قواعد و رولهای موجود از مرحلۀ تجویز اجرایی میشوند و بسیاری خدمات از مراحل اولیه مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمگیری در مورد آنها انجام میشود که این موضوع خدمات آسان و بدون دغدغه به بیمهشدگان را تضمین میکند.
گفتنیست اداره آمار و فناوری اطلاعات بیمه سلامت استان با ارتقاء ابزارهای سختافزاری، بازدید و سرویس دورهای سیستمهای کامپیوتری ادارات استان، ارتقاء توان پردازشی سرورها، پشتیبانی شبکه اداره کل، بهروزرسانی سیستم عامل کلاینتهای شبکه، پشتیبانی سیستم مانیتورینگ شبکه، تهیه نسخ پشتیبان و پشتیبانی نرم افزاری، مدیریت کاربران در سامانه نسخه الکترونیک و … به صورت مداوم شبکه هوشمندسازی و ارائه خدمات الکترونیک را به شکل فعال حفظ میکند.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد