• تماس با ما
  • درباره ما

شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۴

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
  • صفحه نخست
  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
  • ایران
  • جهان
  • آذربایجان شرقی
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
Twitter Facebook Telegram Whatsapp

مسیرهای ریلی منطقه آذربایجان نیاز به توجه بیشتر در تابستان دارد

  • شناسه خبر: 9090
  • تاریخ و زمان ارسال: 24 خرداد 1400 - 10:42
  • نویسنده: bf_admin

محمدرضا قربانی، روز دوشنبه در جلسه ستاد ارتقای ایمنی و مدیریت بحران راه آهن منطقه آذربایجان با محوریت تمهیدات فصل گرما افزود: وجود شیب ۲۸ در هزار در مسیر تبریز- جلفا، قوس های ۲۵۰ یا ۳۰۰ در مسیر مراغه – میانه و کوهستانی بودن منطقه لزوم نظارت همه جانبه و بیش از پیش بر مسیرهای ریلی این منطقه را در فصل تابستان می طلبد.

وی اظهار داشت: در این راستا باید اقدامات لازم برای توجه به درجه حرارت ریل و کنترل و مقایسه آن با دمای تعادل منطقه داشت و بازدید مستمر از قوس های با شعاع کمتر از ۷۰۰ متر، شناسایی نقاط دارای کمبود بالاست، تامین برنامه زمان های مسدودی مورد نیاز با در نظر گرفتن زمان مناسب و کافی برای کار در زیر دمای تعادل و اعلام کاهش سرعت در بلاک در صورت بالاتر رفتن دما از دمای تعادل جهت سیر ایمن قطارها انجام شود.

قربانی، با اشاره به افزایش دما در فصل تابستان بر ممنوعیت انجام عملیات جوشکاری خطوط در دمای بالاتر از دمای تعادل منطقه و ممنوعیت استفاده از شعله جهت برش ریل تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه بر آماده به کار بودن تجهیزات برق اضطراری، اطمینان از سلامت سیستم های تامین آب آشامیدنی، سیستم های اعلام و اطفاء حریق و شارژ کپسول های آتشنشانی از منظر کیفیت و کمیت، آماده بکار بودن سیستم آب آتشنشانی، بررسی میزان رطوبت چاه ارت بصورت منظم، راه اندازی سیستم های تهویه و سرمایشی جهت تامین سلامت و دمای مناسب در ایستگاه ها، نمازخانه ها، سالن های انتظار و سرویس های بهداشتی تاکید شد.

در این جلسه همچنین بر وجین کردن علف های هرز داخل محوطه های عملیاتی، تجهیز کلیه لکوموتیوها به سیستم اطفاء حریق، عدم استفاده از ترمز دینامیک به صورت مستمر برای جلوگیری از بروز آتش در موتورهای تراکشن و حداقل استفاده از سیستم کروز در لکوموتیوهای پیشرفته مانند زیمنس یا آلستوم، الزامی بودن حضور بازرسین فنی قطار در سوزن های ورودی ایستگاهها در هنگام ورود قطارها حتی قطارهای عبوری جهت کنترل عیوب واگن های در حال سیر با تجهیزات کامل، عدم انبار نمودن تراورس های چوبی در کنار خطوط ایستگاه های تشکیلاتی و پرتردد تاکید شد.

نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

حمل و نقل ریلی، آذربایجان شرقی، تبریز، پایگاه خبری بامدادفردا،

مطالب مرتبط

23 شهریور 1400

امضای قرارداد هشت هزار میلیارد تومانی تولید مس کاتد در مجتمع سونگون

31 اردیبهشت 1403

تبریز بدون سید شریف صفایی ندارد …

19 مرداد 1402

آتش سوزی پناهگاه حیات وحش کیامکی جلفا مهار شد

13 تیر 1401

نصب ۱۷۰۰ کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های آذربایجان شرقی

27 دی 1402

محورهای های فرعی اهر – هوراند و ورزقان – اهر همچنان مسدود است

9 تیر 1401

«شوگر» در تبریز به روی صحنه رفت

20 اردیبهشت 1404

دستبند پلیس بر دستان سارقان حرفه‌ای مغازه در تبریز

20 اسفند 1399

شناسایی ۳۰ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان شرقی

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

لغو پاسخ

آخرین اخبار

آرشیو خبر ها
  • ویژه اسلاید 1 آذر 1404

    رونمایی از رمان «آزیتا»؛ روایت لایه‌دار آزیتا مهرگان منفرد از زیست دختران نسل امروز

  • ویژه اسلاید 1 آذر 1404

    هوای تبریز همچنان ناسالم است

  • ورزشی 1 آذر 1404

    دیدار یک شانزدهم تراکتور و پرسپولیس در یک هشتم!

  • ویژه اسلاید 1 آذر 1404

    ۳۹۷ دستگاه ماشین‌آلات برای انجام عملیات راهداری زمستانی در آذربایجان شرقی تجهیز شدند

  • ویژه اسلاید 27 آبان 1404

    دومین همایش تخصصی ایمنی در برق منطقه شمال‌غرب کشور آغاز به کار کرد

  • ویژه اسلاید 27 آبان 1404

    بسیج؛ موتور محرک پیشرفت و همبستگی ملی در آذربایجان‌شرقی

پایگاه خبری بامدادفردا تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز جهان، ایران و استان آذربایجان‌شرقی را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. این مجموعه رسانه‌ای خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب، از درغلتیدن به تمایلات حزبی و جناحی پرهیز دارد.

دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
مجوزها
;
شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
کلیه حقوق برای مدیران پایگاه خبری بامداد فردا محفوظ است. طراحی ،اجراء و پشتیبانی :مرکز طراحی سایت فــــا