• تماس با ما
  • درباره ما

جمعه ۲۷ تیر ۱۴۰۴

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
  • صفحه نخست
  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
  • ایران
  • جهان
  • آذربایجان شرقی
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
Twitter Facebook Telegram Whatsapp

مدیرعامل منطقه آزاد ارس از بلااستفاده ماندن مسیر ریلی جلفا انتقاد کرد

  • شناسه خبر: 12863
  • تاریخ و زمان ارسال: 20 مرداد 1401 - 06:22
  • نویسنده: bf_admin

مجید کیانی در دیدار با رئیس شورای بین‌دولتی مدیریت حمل‌ونقل کشورهای  همسود و رئیس اداره همکاری‌های چندجانبه تجاری، مالی، انرژی و حمل‌ونقل وزارت امور خارجه افزود: فعال‌سازی و تکمیل کریدور شمال-جنوب نه مستلزم هزینه‌های زیاد است و نه بهره‌وری از آن مدت زمان زیادی طول می‌کشد؛ وزارت امور خارجه با ایفای نقش موثر می‌تواند در احیاء این کریدور پیشگام باشد و قطعاً طرفین مقابل نیز استقبال خواهند کرد و نخجوان نیز از این موضوع منتفع می‌شود.

کیانی با بیان اینکه به تقویت دیپلماسی اقتصادی و ایفای نقش منطقه آزاد ارس به‌عنوان هاب لجستیکی نگاه عملیاتی دارد، تشریح کرد: با دستور اخیر ریاست‌ محترم جمهوری مبنی بر هماهنگی سایر نهادهای منطقه آزاد ارس با این سازمان، بسیاری از ناهماهنگی‌ها رفع و ترانزیت و صادرات مدیریت خواهد شد.‌

رئیس شورای بین‌دولتی مدیریت حمل و نقل کشورهای CIS و رئیس اداره همکاری‌های چند جانبه تجاری، مالی، انرژی و حمل‌ونقل وزارت امور خارجه با همراهی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز و انبارهای عمومی این منطقه بازدید کردند و مزیت‌های احیای کریدور شمال-جنوب و تاثیر آن در توسعه‌ی تبادلات تجاری و کاهش هزینه‌ها برای آنان تشریح شد.

مسیر ریلی جلفا-نخجوان، قدیمی ترین خط آهن کشور است که قدمت آن به ۱۰۶ سال قبلی می رسد.

این مسیر ریلی تا فروپاشی شوروی سابق و جنگ اول قره باغ پرترددترین مسیر ریلی کشور بود، به گونه ای که در زمان جنگ تحمیلی بیش از ۸۰ درصد و ارادت و صادرات کشور از این مسیر انجام می شد.

در آن روزگاران روزانه حداقل ۴۰۰ واگن باری در انبارهای گمرک جلفا بار خالی می شد که توسط ناوگان ۲۵ هزار دستگاهی باری آذربایجان شرقی به مناطق مختلف کشور حمل می شد.

هم اکنون نیز جلفا به عنوان قلب تپنده منطقه آزاد ارس در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز با جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک و امکان برقراری ارتباط ریلی آماده بهره برداری دارد.

مسیر ریلی جلفا ضمن اینکه سهل آرین مسیر دسترسی ریلی ایران به بازار اوراسیاست، تا اتصال به راه آهن ترکیه در منطقه چشمه ثریا نیز تنها ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد و بهترین و مقرون به صرفه ترین راه دستیابی به اروپاست.

آذربایجان شرقی، منطقه آزاد ارس، جلفا، پایگاه خبری بامدادفردا،

مطالب مرتبط

23 مرداد 1402

هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین سبک خدمتگزاری شهیدان رجایی و باهنر است

8 اردیبهشت 1404

آئین گرامیداشت نخبگان و استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز

16 بهمن 1402

۲۸ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی تایید صلاحیت شدند

17 فروردین 1400

رستوران‌ها و تالارها بیش‌ترین محل شیوع کرونا در چند ماه گذشته هستند

14 تیر 1399

قبرستان ستارخان تبریز به پارک تبدیل می‌شود

29 آذر 1403

بیانیه هیئت داوران چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم

25 مرداد 1401

مصرف گاز نیروگاه های آذربایجان شرقی افزایش یافت

18 آبان 1399

صنعت خودرو در انتظار جهش تولید و کاهش قیمت‌ها

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

لغو پاسخ

آخرین اخبار

آرشیو خبر ها
  • ویژه اسلاید 25 تیر 1404

    تاکنون تعداد ۱۰۸۱ روستا درسطح روستاهای آذربایجان شرقی از نعمت اجرای طرح هادی بهره مند شده اند

  • ویژه اسلاید 25 تیر 1404

    نوغانداری، الگویی موفق برای اشتغال‌زایی و اقتصاد سبز در روستاهای استان آذربایجان شرقی

  • فرهنگی 24 تیر 1404

    طرح «الو کتاب» اتصال علاقه‌مندان به دنیای مطالعه با یک تماس

  • ویژه اسلاید 24 تیر 1404

    هوشمندسازی فرایندهای بیمه سلامت گامی به سوی خدمات بهینه است

  • ویژه اسلاید 24 تیر 1404

    بررسی زمینه‌های همکاری میان آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی

  • استان ها 24 تیر 1404

    توسعه کشت سماق در آذربایجان شرقی

پایگاه خبری بامدادفردا تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز جهان، ایران و استان آذربایجان‌شرقی را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. این مجموعه رسانه‌ای خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب، از درغلتیدن به تمایلات حزبی و جناحی پرهیز دارد.

دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
مجوزها
;
شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
کلیه حقوق برای مدیران پایگاه خبری بامداد فردا محفوظ است. طراحی ،اجراء و پشتیبانی :مرکز طراحی سایت فــــا