طیف‌های گوناگون جامعه برای حفظ اقتدار کشور پای صندوق های رای بیایند
طیف‌های گوناگون جامعه برای حفظ اقتدار کشور پای صندوق های رای بیایند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در این مرحله نیز طیف‌های گوناگون جامعه برای حفظ اقتدار کشور پای صندوق‌های رای بیایند.

«علیرضا نوین» روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: همچنان که رهبر معظم انقلاب در سال ۸۴ فرمودند: «من بارها گفته‌ام که اصل حضور مردم در انتخابات حتی از انتخاب اصلح هم مهم‌تر است، اگرچه انتخاب اصلح هم اهمیت دارد.» به نظر من هم باید همه در جهت تشویق طیف‌های گوناگون مردم برای شرکت در انتخابات تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما با استکبار جهانی که به دنبال مشارکت حداقلی است، در جنگ هستیم، اظهار کرد: باید تمام توان و قوت خود را به صورت شبانه‌روز در تقویت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات متمرکز کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: انجام تکلیف شرعی یکی از مهم‌ترین دلایل وجوب شرکت در انتخابات است و همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «کسی که به استحکام نظام علاقه‌مند است، هر که به اسلام علاقه‌مند است، هر که به ملت ایران علاقه‌مند است، برای او عقلاً و شرعاً واجب است در انتخابات شرکت کند.»، عدم شرکت در انتخابات، عامل تضعیف نظام اسلامی محسوب می‌شود.

نوین، ادامه داد: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی به پشتوانه مردم اقتدار دارد، مشارکت حداکثری در انتخابات باعث امیدواری و قوت قلب مومنان بوده و سبب ناامیدی دشمنان از اقدامات ضدانقلابی می‌ شود.

وی از جمله ویژگی های یک رئیس جمهور تراز انقلاب را داشتن ایمان عمیق به خدا و احساس ضرورت اجرای دین، اعتقاد به اطاعت مطلق از ولایت‌فقیه، پرکاری و خستگی‌ناپذیری، مردمی بودن، تواضع و دلسوزی برای محرومان جامعه، اعتقاد به استقلال و خودکفایی و عدم وابستگی به غرب، نگاه بین‌المللی، فراجناحی و اعتقاد به انسجام ملی، مدیریت قوی، علم، صبوری، تحمل مظلومیت و حفظ بیت‌المال اعلام کرد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ماه برگزار شد و در استان آذربایجان شرقی سه هزار و ۱۶۳ صندوق رای گیری برای اخذ رای اختصاص یافته بود که ۷۳۷ صندوق سیار بود .

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشید و پانزدهم تیر دور دوم انتخابات برگزار می شود .

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در این دور با هم رقابت می کنند.