خانوادهها و مدارس برای تربیت نسلی موفق، باید ارزشهای مشترکی را شکل دهند
- شناسه خبر: 21525
- تاریخ و زمان ارسال: 14 اسفند 1403 - 15:10
- نویسنده: bf_admin

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، اسفندیار صادقی، روز سهشنبه، در آئین بزرگداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز، اظهار کرد: دستورزی و دلورزی باید از جمله اصول مورد توجه در مدارس باشد؛ راه مغز از قلب میگذرد و رفتار درست و با محبت با دانشآموز، سبب تغییر افکار و رفتارهای نادرست آنها نیز میگردد.
وی با بیان اینکه دانشآموزان را مانند فرزند خود دیده و خود را در قبال تک تک آنان مسئول بدانیم، عقلورزی در مدارس را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: تفکر انتقادی، ارائه پیشنهادت و انتقادات از سوی دانشآموزان باید مورد استقبال مدیران و سایر همکاران در مدارس قرار گیرد و همچنین دانشآموزان را به مطالعه کتب غیردرسی تشویق نماییم.
وی با تاکید بر لزوم همراهی سایر نهادها و دستگاهها با دستگاه تعلیم و تربیت در راستای تربیت دانش آموزان گفت: همکاران ما در آموزش و پرورش در جایگاههای متعدد تلاش میکنند؛ اما فقط آموزش و پرورش به تنهایی نمیتواند برای نیل به موفقیت در تحقق اهداف تربیتی گام بردارد. ۶۲ نهاد دارای بودجه فرهنگی بوده و بر همین اساس باید برای تربیت نسل آینده همکاری کرده و فقط از آموزش و پرورش مطالبه نکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: تغییر و تحول در مدارس با تغییر فکرها و نگرشها اتفاق میافتد. مدارس میتوانند در شکلدهی و تغییر رفتار و افکار دانشآموزان جهت تربیت شهروندانی نمونه و با مسئولیت، نقش ایفا کنند. متولیان امر تعلیم و تربیت در راس آن، آموزش و پرورش با همکاری سایر نهادها باید برنامهریزی فرهنگی برای دانشآموزانمان داشته باشد.
حجتالاسلام والمسلمین ابوالفضل حسینزاده، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز نیز در ادامه جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، تصریح کرد: امور تربیتی تنها به آموزش دروس علمی محدود نمیشود، بلکه به پرورش شخصیت، انتقال ارزشها و مهارتهای اجتماعی نیز میپردازد.
وی همچنین به تبیین اهمیت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی پرداخت و این هفته را صدقه جاریه آن شهیدان بزرگوار عنوان نموده و به برشماری دستاوردهای آموزش و پرورش این ناحیه در حوزههای متعدد فرهنگی، پرورشی و علمی پرداخت.
وی گفت: مربیان و معلمان مسئولیتی سنگین بر دوش دارند؛ آنها نه تنها باید به آموزش علم بپردازند، بلکه باید با خلق فضاهای سالم و مثبت، به رشد شخصیت فردی و اجتماعی دانشآموزان کمک کنند و این مهم با کسب مقامهای متعدد علمی، ورزشی، فرهنگی در مدارس ناحیه اثبات شده است.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد