• تماس با ما
  • درباره ما

جمعه ۱۴ آذر ۱۴۰۴

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
  • صفحه نخست
  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • سیاسی
    • فرهنگی
    • ورزشی
  • ایران
  • جهان
  • آذربایجان شرقی
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
Twitter Facebook Telegram Whatsapp

تلاش دولت برای تکمیل آزادراه تبریز- ارومیه

  • شناسه خبر: 5993
  • تاریخ و زمان ارسال: 10 مرداد 1399 - 13:44
  • نویسنده: bf_admin

به گزارش پایگاه خبری بامدادفرداو به نقل از ایرنا، آزادراه ۱۲۵ کیلومتری تبریز- ارومیه علاوه بر کاهش بیش از ۱۰ کیلومتری فاصله بین ۲ شهر، در صورت تکمیل، بسترساز رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه شمال غرب و توسعه صنعت گردشگری در مناطق پیرامونی دریاچه ارومیه خواهد بود.

همچنین با توجه به مجاورت استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با کشورهای ترکیه و عراق و جمهوری های قفقاز، بهره برداری از آزادراه تبریز- ارومیه می تواند زمینه ساز ایفای نقش موثرتر منطقه شمال غرب در سیاست توسعه مناسبات منطقه ای کشورمان با همسایگان باشد.

از سوی دیگر تلاش برای تکمیل این طرح زیربنایی حوزه راه می تواند از وقوع سالانه افزون بر یکهزار مورد تصادف رانندگی در مسیر تبریز- ارومیه و بالعکس و جان باختن دهها تن از هموطنان مان جلوگیری کند.

برآیند تکمیل طرح آزادراه تبریز – ارومیه می تواند به تسریع روند توسعه در منطقه شمالغرب و عمران و آبادانی بیشتر آن از طریق اتصال به آزادراه تبریز- بازرگان منجر شود.

۴۰ کیلومتر از آزادراه تبریز – ارومیه در محدوده آذربایجان غربی و بقیه در قلمروی آذربایجان شرقی است.

بر اساس اعلام مقام های مسوول، هر چند برای تکمیل طرح ساخت آزادراه تبریز- ارومیه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اما دولت به رغم ضیق مالی برای پیشبرد آن و لو با سرعت پایین می کوشد.

اخذ عوارض در عوارضی مستقر در آزادراه نیمه تمام تبریز- ارومیه باعث انتقاد استاندار آذربایجان شرقی شد.

آزادراه تبریز- ارومیه در یک نگاه

قطعه اول آزادراه تبریز – ارومیه به طول ۲۴.۵ کیلومتر از ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه می‌باشد؛ قطعه دوم به طول ۱۵.۵ کیلومتر خاکریز میانگذر دریاچه ارومیه می‌باشد؛ قطعه سوم به طول ۲۹ کیلومتر از ساحل شرقی دریاچه ارومیه تا سه راهی سرای (جزیره اسلامی) می‌باشد مسیر مصوب این قطعه عبور محور از پیرامون جزیره اسلامی یا گزینه ساحلی دریاچه ارومیه بود، ولی بنا به درخواست مقامات استانی و طرف مشارکت جهت تغییر کریدور در این قطعه از گزینه ساحلی به گزینه کوهستانی با احداث  تونل در دست انجام است.

البته انتخاب گزینه کوهستانی با رویکرد احداث تونل، طول قطعه سوم را از ۲۹ به ۱۹ کیلومتر کاهش داده است.

قطعه چهارم آزادراه تبریز  ارومیه به طول ۲۹ کیلومتر از سه راهی سرای تا سه راهی خاصبان می‌باشد؛ در این قطعه با احداث یک باند دو خطه جدید به موازات مسیر ۲ خطه موجود، این محور به درجه آزادراهی ارتقا می‌یابد.

قطعات پنجم و ششم آزادراه تبریز- ارومیه به طول ۳۲ کیلومتر از سه راهی خاصبان تا تبریز (کیلومتر ۷ آزادراه تبریز-سهند) می‌باشد.

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پیشرفت فیزیکی تونل های قطعه سوم آزادراه تبریز – ارومیه

آزادراه تبریز- ارومیه در چه وضعیتی است؟

عباس آخوندی، وزیر وقت راه و شهرسازی ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ اعلام کرد که طرح ساخت آزادراه تبریز – ارومیه ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای آن ۱۰۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدت کوتاهی پس از آن، قطعات اول و دوم آزادراه تبریز- ارومیه به طول ۴۰ کیلومتر و با صرف ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار شهریور ۱۳۹۶ با حضور رییس وقت مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

قطعه سوم این طرح راه نیز شامل احداث تونل رفت و برگشت در حدفاصل روستای سرای تا ابتدای روگذر شهید کلانتری به طول ۱۹ کیلومتر در حال انجام است و محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجانشرقی، دیروز در بازدید از آن به نقل از پیمانکار اعلام کرد که این قطعه تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

قطعه چهارم آزادراه تبریز- ارومیه نیز به طول ۲۸.۵ کیلومتر در حد فاصل روستای سرای تا سه راهی خاصبان آذر ماه پارسال در سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی افتتاح شد.

عملیات اجرایی قطعات پنجم و ششم آزادراه تبریز- ارومیه  هم ۲۳ خرداد پارسال با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

طول این قطعه، ۳۲ کیلومتر بوده و اعتبار پیش بینی شده برای بهره برداری از آن، چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال است.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تبریز،پایگاه خبری بامدادفردا، ارومیه،

مطالب مرتبط

1 تیر 1401

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر پیگیری جدی مصوبات سفر رئیس جمهور

20 تیر 1400

خون پاک شهدای جبهه مقاومت گواهی راستین بر زوال رژیم صهیونیستی است

29 مرداد 1402

۳۰ نشان ملی مزیت بزرگ صنایع دستی آذربایجان شرقی است

24 آبان 1402

مولدسازی بهترین فرصت برای تکمیل طرح های نیمه تمام است

13 شهریور 1401

احتمال افت فشار و قطعی آب مشترکین در نقاط مرتفع تبریز

18 فروردین 1399

جذب ۱۷ هزار مددجوی جدید در کمیته امداد آذربایجان‌شرقی

4 مهر 1404

مظفری‌زاده: خطا روی ایگور پنالتی مسلم بود

30 خرداد 1401

ژئوپارک ارس در راه جهانی شدن

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

لغو پاسخ

آخرین اخبار

آرشیو خبر ها
  • ویژه اسلاید 14 آذر 1404

    رونمایی از پلتفرم جهانی بازاریابی محصولات صادراتی ایران؛ IREX2 World

  • اقتصادی 12 آذر 1404

    کسب رتبه ممتاز و مقام طلایی توسط روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز

  • ویژه اسلاید 12 آذر 1404

    استاندار آذربایجان شرقی: وظیفه دستگاه‌ها، تسریع در حل مشکلات بنگاه‌ها است

  • ویژه اسلاید 12 آذر 1404

    فرسایش ۲ میلیارد تُنی خاک در ایران؛ تهدید خاموش امنیت غذایی

  • ویژه اسلاید 12 آذر 1404

    برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی

  • ویژه اسلاید 12 آذر 1404

    امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و تراکتورسازی

پایگاه خبری بامدادفردا تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز جهان، ایران و استان آذربایجان‌شرقی را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. این مجموعه رسانه‌ای خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب، از درغلتیدن به تمایلات حزبی و جناحی پرهیز دارد.

دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
مجوزها
;
شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

  • telegram
  • eata
  • eata
  • sorosh
  • bale
  • watsapp
  • instagram
کلیه حقوق برای مدیران پایگاه خبری بامداد فردا محفوظ است. طراحی ،اجراء و پشتیبانی :مرکز طراحی سایت فــــا