تراکتور دوباره بی‌گدار به آب زد؛ مذاکره با بتونی، فقط با ۷۰ روز سابقه سرمربیگری!
تراکتور دوباره بی‌گدار به آب زد؛ مذاکره با بتونی، فقط با ۷۰ روز سابقه سرمربیگری!

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-گفته می‌شود مدیران تراکتور با داوید بتونی، مربی فرانسوی مذاکره کرده‌اند تا او روی نیمکت تیم‌شان بنشیند

تراکتور با داوید بتونی مذاکره کرده، تنها به این دلیل که دو دوره دستیار زین‌الدین زیدان بوده و در رئال مادرید حضور داشته! شما بروید و ببینید در سال‌های اخیر چه مربیانی به عنوان دستیار روی نیمکت باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا نشسته‌اند. سر کیسه را که کمی شل کنید، خواهید دید اغلب آنها برای حضور در لیگ ایران و آن هم با پرداخت چند صد هزار دلار زمین و زمان را به هم می‌بافند و ابراز علاقه می‌کنند که بیایند و بتوانند پول هنگفتی به جیب بزنند.

حالا حساب کنید یک دستیار که حالا یک سال است دوران بیکاری و بی‌تیمی را سپری می‌کند، راهی لیگ ایران و تیمی پرطرفدار به نام تراکتور شود. آیا این بمب نقل و انتقالات است؟ آیا می‌شود این نام را برای چنین انتقالی به کار ببریم؟ اینکه هواداران تراکتور واگذاری باشگاه‌شان را باور کنند یا شایعه‌های نقل و انتقالاتی به کنار اما موضوع اصلی، مذاکره تراکتور با داوید بتونی است. مربی فرانسوی و ۵۲ ساله‌ای که دو دوره در رئال مادرید دستیار زین‌الدین زیدان بوده. تراکتور هم فقط به این دلیل دنبال او رفته و به مساله دیگری فکر نکرده است.

مسأله مهم درباره بتونی اما سابقه کم او در سرمربیگری است. با اینکه او ۱۴۶۰ روز در رئال مادرید دستیار بوده اما آیا این سابقه در کمک مربیگری می‌تواند ملاک مناسبی برای انتخاب او به عنوان نفر اول یا سرمربی باشد؟ بتونی تنها در یک تیم سابقه سرمربیگری دارد. فصل قبل در سیون سوئیس. فکر می‌کنید چه نتایجی کسب کرد؟ او ۱۰ بار روی نیمکت سیون نشست، ۲ برد به دست آورد، به ۲ تساوی رسید و ۶ شکست در کارنامه‌اش ثبت شد. آماری ضعیف که باعث شد مسئولان سیون خیلی زود قید همکاری با این مربی را بزنند.

حالا تراکتور دست به کار شده و انگار که دوباره می‌خواهد بی‌گدار به آب بزند. درست مانند تمام مربیان خارجی قبلی‌اش نظیر جان توشاک، جرج لیکنز، ارطغرل ساغلام و زوانمیر سولدو. آنها سراغ گزینه‌ای رفته‌اند که سابقه سرمربیگری‌اش فقط ۷۰ روز است، آن هم در لیگ سوئیس و باشگاه نه چندان مطرح سیون. آیا این انتخاب درستی برای تراکتور است؟ آیا بتونی که قبل از رئال مادرید و سیون، مربی تیم‌های پایه کان در فرانسه بوده، می‌تواند زنوزی و تراکتور را به آرزوهای‌شان برساند. پاکو خمس نتوانست، بتونی را نمی‌دانیم. قضاوت با خودتان و خودشان.