بازنگری طرح هادی روستایی با هدف شتاب بخشی به بهسازی سکونتگاههای روستایی انجام می شود
بازنگری طرح هادی روستایی با هدف شتاب بخشی به بهسازی سکونتگاههای روستایی انجام می شود

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: بازنگری طرح‌ هادی روستایی با هدف شتاب‌ بخشی به بهسازی سکونت‎گاه‌ها ،رفع محرومیت و فراهم‌ کردن زمینه توسعه روستاها انجام می‌شود.

 

 

به گزارش امور ارتباطات، حجت اله سروری در حاشیه جلسه کمیته تصویب وبازنگری طرح‌ هادی روستاهای شبستر،ملکان واهربا اشاره به اینکه پیشرفت و آبادانی را باید از روستا آغاز کرد و این یک راهبرد است، افزود: در حوزه تأمین زمین در روستاها و تخصیص کاربری‌ها برای افزایش اشتغال وتولیدات روستاها را دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه هر چه سطح زندگی و بهره‌مندی مردم در روستاها ارتقا پیدا کند از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: توسعه فضای ورزشی و آموزشی در روستاها سبب ماندگاری مردم در روستاها می‌شود ونباید از آن غفلت کردودربعضی ازروستاها با حضوراعضای جلسه وبابازدیدهای میدانی کارهای خوبی درروستاها درجهت اشتعالزایی می شود انجام داد.

سروری تصریح کرد: به منظور بهبود وضعیت روستاها و ارتقای سطح درآمد، کیفیت زندگی روستاییان، کشاورزان و کاهش نابرابری‌های موجود بین جامعه روستایی و در اجرای جز ۵ بند الف ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه، جلسات کمیته تصویب طرح هادی روستاها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی در یک افق ۱۰ ساله تهیه می‌شود، ادامه داد: بازنگری طرح‌های هادی با هدف رفع محرومیت، فراهم‌کردن زمینه توسعه و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها انجام می‌شود.

گفتنی است، در این جلسه که به میزبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرهفته یکشنبه ها و با حضور اعضای کمیته تصویب استان برگزار می شود بازنگری طرح هادی روستای زنگی شبستر،روستاهای یوزباشکندی،تازه کند خانکندی و قلعه جوق ملکان ودرآخربازنگری روستای دیزج تلخاج اهر بررسی و به تصویب رسیدند.