امام جمعه موقت تبریز: رییس جمهور آینده نباید در اجرای قانون تعارف داشته باشد
امام جمعه موقت تبریز: رییس جمهور آینده نباید در اجرای قانون تعارف داشته باشد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- امام جمعه موقت تبریز گفت: مردم ایران اسلامی به دلیل اعتقاد و پایبندی به نظام اسلامی تحمل بالایی در خصوص مشکلات اقتصادی دارند، اما آنچه موجب گلایه است وجود تبعیض ها بوده بر این اساس رییس جمهور آینده نباید در اجرای قانون تعارف داشته باشد.

حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به ویژگی ها و تلاش های شهید رییسی در رفع این مشکلات، یادآور شد: مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که در اجرای عدالت و احترام به قانون با کسی تعارف نداشته باشد.

مطهری اصل با اشاره به رشادت ها و از خود گذشتگی های مردم ایران در طول سال های پس از انقلاب به خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: این مردم بارها در برهه‌های مختلف همچون تحریم، کمبودها و نداری‌ها اعتراض نداشته بلکه همیشه از تبعیض‌ها ناله کرده‌اند.‌

وی تاکید کرد: رئیس جمهور آینده همانند رئیس جمهور شهید خستگی ناپذیر بوده و باید پای کار و میدان باشد و ساکت و آرام نداشته باشد و کسی که کنار مردم نباشد نمی‌تواند مشکلات مردم را درک و رفع کند.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید بصیر، هوشمند و با برنامه باشد و بداند ایران با عظمت در کجای تاریخ قرار گرفته و از همه مهمتر واقف باشد ایران یک کشور نیست بلکه مکتب بوده و حامی تمام مستضعفان دنیاست.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت جدید بتواند با رویکردی انقلابی نسبت به حل و فصل مسایل اقتصادی و رفع برخی تبعیض ها اقدام کند، گفت: دولت جدید باید پایبند به اقتصاد مقاومتی باشد و امید به خارج و سازش با دول متخاصم نداشته باشد.

مطهری اصل مشارکت حداکثری مردم در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را خواستار شد و با تاکید بر اینکه این انتخابات می تواند مسیر روشن برای کشور ایجاد کند، اظهار کرد: بر این اساس همه اعم از رسانه های گروهی، ائمه جمعه و جماعات، هیات های حسینی و مذهبی باید مردم را برای حضور در پای صندوق های رای تشویق و ترغیب کنند.

وی افزود: بدون تردید مشکلات بالای مردم در انتخابات آینده موجب قوام و ثبات بیشتر نظام و در عین حال منجر به ناامیدی دشمنان می شود.

مطهری‌اصل با بیان اینکه در سال های پس از انقلاب همواره مردم به تکالیف خود به خوبی عمل کرده اند، اضافه کرد: بر همین اساس اکنون ما با افتخار، سربلند و پیروز بزرگ عرصه های گوناگون هستیم و دشمنان در ذلت قرار گرفته‌اند و همه مردم دنیا این را فهمیده‌اند.

وی یادآور شد: تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی به ما یاد داد که باید در برابر دشمن همیشه هوشیار باشیم، چون دشمن به هیچ عنوان وقت آرام نخواهد نشست.

خطیب جمعه تبریز همچنین به مسایل غزه و حملات روز افزون رژیم اسرائیل به اردوگاه های مردم غزه اشاره و اضافه کرد: باید توجه داشت که در این جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ راهی جز نشستن در پای میز مذاکره که آنرا حماس و جبهه مقاومت تعیین می کند، ندارند.

مطهری اصل فراموشی دفاع از مظلوم و حمایت از غزه و فلسطین را منجر به لطمه دیدن جهان اسلام دانست و گفت: آثار پیروزی قطعی فلسطین و مردم غزه بر اثر استقامت و مقاومت هر روز پررنگ‌تر و نمایان‌تر می‌شود و دفاع مردم اروپا و امریکا از مقاومت نشان دهنده این موضوع است.