افتخار سپاه در کنار مردم بودن است
افتخار سپاه در کنار مردم بودن است

تبریز- بامدادفردا- مسوول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: یکی از افتخارات بزرگ سپاه، در کنار مردم بودن است و این حقیقت در زمان وقوع حوادث طبیعی به خوبی قابل درک است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود دهقانی روز دوشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده میانه، زلزله را یک امر طبیعی غیرقابل اجتناب و از حوادث تلخ و پرزحمت اما وحدت آفرین عنوان کرد .

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ صبر و شکیبایی در حوادث و بلایا و تلاش در مشارکت عمومی در همدردی با حادثه دیدگان، اظهار کرد: انسان برای زندگی کردن خلق شده است و زندگی آموختنی است و الگو، قانون، فرهنگ و آداب و رسوم می خواهد و اسلام اینها را به خوبی برای بشر تبیین کرده است و اگر این نیازمندی ها به گونه ای که اسلام می خواهد توجه و تدبیر شود، زندگی رنگ و بوی خدایی و رحمانی به خود گرفته و معنادار می شود.

حجت الاسلام دهقانی افزود: زندگی در اجتماع و قانون انسانیت ایجاب می کند که نسبت به همنوعان خود بی تفاوت نبوده و خود را جزیی از یک خانواده بزرگ بپنداریم و با مدیریت حادثه و احترام به همنوع، در حل مشکلات یکدیگر با روحیه ای انقلابی و بسیجی وارد میدان شویم.

وی با اشاره به تلاش های بی وقفه سپاه در رفع مشکلات زلزله زدگان، اظهار داشت: امروز می بینیم که سپاه و بسیج با تمامی امکانات، با فکر، مدیریت و کارش وارد صحنه شده و با علاقه به کشور و ملتش به یاری این حادثه دیدگان شتافته است و بی شک تا آخر کار در کنار آنان خواهد ماند و این نهایت فهم و درک سپاهیان و بسیجیان را می رساند که برای ایجاد رفاه دیگران از رفاه خود و خانواده شان می گذرند.

زلزله ۵٫۹ ریشتری آذربایجان شرقی ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ۹۸ اتفاق افتاد .

در این زلزله بیش از ۱۲ هزار نفر خانه خود را از دست دادند و در زمان حاضر بیشترشان در اتاقک های اسکان موقت زندگی می کنند و بازسازی واحدهای تخریبی آغاز شده است.